2008 környékén döntött úgy Vorarlberg tartomány vezetése, hogy energiaigényét 2050-ig 100%-ban megújuló forrásból szeretné fedezni. A közlekedési szektor támogatására 2008-ben részben tartományi forrásból hozták létre a VLOTTE kezdeményezést az elektromobilitás támogatására, melynek legfontosabb feladata az elektromos járművek piaci bevezetésének támogatása, a műszaki és használati feltételek tesztelése, többek között az energiafogyasztás, zajszennyezés vonatkozásában, valamint a társadalmi fogadókészség feltárása, attitűdök vizsgálata. A projekt megvalósításában olyan, tapasztalt konzorciumi partnerek vettek részt, mint például az Illwerke VKW AG regionális áramszolgáltató.
Az első lépések egyike 50 elektromos autó beszerzése volt, áramellátásuk biztosítására 1400 m²-nyi napelemet helyeztek el a járművek parkolóiban, illetve a töltési lehetőséget is kialakították. Az első két év végére már 357 elektromos autót használtak vegyesen a magán- és közszférában. 139 hagyományos és 3 gyorstöltő került kiépítésre a projektben, így 10 év alatt a VLOTTE ezzel egy külön üzletággá nőtte ki magát az Illwerke VKW AG-n belül. 2021-re a széleskörű tevékenységeknek köszönhetően több mint 4500 elektromos autót jegyeztek be, ami az újonnan üzembe helyezett autók 16%-a, és összesen 530 töltő található a tartományban, melyből 76 darab gyorstöltésre alkalmas.
A személyautókon kívül elektromos buszok is találhatók a régióban, de még egyelőre kis számban, ugyanis nagyon komoly teszteknek vetik alá a jelenleg Bludenz, Feldkirch és Götzis területén 2020 óta üzemelő 4 elektromos buszt. A 343 KWh-s akkumulátorral ellátott IVECO buszok kapcsán az útvonalak kiválasztása elsősorban szimulációs úton történik, tehát a járművek rögtön a legoptimálisabb járatokon szolgálhatnak. Erre azért is kerül sor, mivel az elektromos buszok beszerzése és üzemeltetése kapcsán hozott döntésekbe az üzemeltetőn kívül a regionális áramszolgáltató is bevonásra került, kifejezetten azért, hogy a töltési lehetőség biztosan adott legyen. Ennek érdekében szükséges számításba venni, hogy egy időben hány busz töltése lehetséges beruházás nélkül, illetve milyen beruházásokra lehet számítani. Az üzemeltető ÖBB Postbus a tesztüzem során adatokat gyűjt a buszokról a használhatóság, fenntartás, áramfelvétel- és fogyasztás kapcsán, hogy a későbbi, nagyobb léptékű beszerzéseket már ezen tapasztalatok birtokában tehessék meg.