OPTI-UP CE0200713 projekt

Az OPTI-UP elnevezésű, CE0200713 azonosító számú projektben Társaságunk nettó 189.420,- € (melyből elszámolható bérköltség: 135.300,- €) összegű, 95%-os intenzitású támogatást nyert el az ún. Közép-Európa Program keretén belül a pályázatban vállalt feladatok megvalósítására.


Adatok

Projekt címe: A tömegközlekedési hálózatok optimalizálása és környezetbarátabbá tétele várostervezési és adatvezérelt módszerek alkalmazásával

Projekt rövid neve: OPTI-UP

Projekt futamideje: 2024.05.01-2026.10.31

Összköltségvetés: 2.260.985,94 EUR – ebből ERFA-forrás: 1.808.788,75 EUR


A projekt összefoglalója:

Az OPTI-UP projekt célja, hogy adatalapú várostervezési módszerek integrálásával optimalizálja a tömegközlekedési hálózatokat Közép-Európa kis- és középvárosaiban a közösségi közlekedést még környezetbarátabbá téve. Ez a holisztikus megközelítés újszerűnek mondható, mivel figyelembe veszi a városi szövet funkcionális tagoltsága és a közösségi közlekedés közötti kölcsönös összefüggést, illetve kiemelten kezeli az adatalapú döntéselőkészítés fontosságát a közlekedési tervezésben.

A projektbe összesen 7 országból érkeznek különböző típusú partnerek, beleértve a helyi hatóságokat, ágazati ügynökségeket, közlekedési társaságokat és a különféle érdekcsoportokat, köztük civil szervezeteket, felsőoktatási intézményeket és kutatóhelyeket, valamint a helyi vállalkozásokat. A közös munkával ezek a partnerek egyedi perspektíváikat, szakértelmüket és erőforrásaikat adják hozzá a megvalósításhoz, ami a siker eléréséhez kulcsfontosságú.

A projekt a következő 6 projektterület számára hoz majd közvetlen hasznot: a horvátországi Eszék, az olaszországi Modena, a magyarországi Paks és Pécs, a csehországi Český Krumlov és a szlovéniai Grosuplje. Ezeken a helyszínen közösen összeállított módszertan alapján közlekedéstervezési mintaprojektek valósulnak meg, melyeknek célja a közösségi közlekedés hosszú távú modellezése és tervezése.

A projekt a projektterületek jelenlegi helyzetének elemzésével kezdődik, amely alapot ad a modellek és a közös hálózatoptimalizálási tervek és stratégiák kidolgozásához. Ezek az új, jobban optimalizált közlekedési hálózatok az érintett 6 projektterületen 3 kísérleti projekt megvalósításának alapját képezik.

Az érintett városok lakosai képezik azt a célcsoportot, amelynek a legtöbb haszna származik a projekt eredményeiből, számukra ez a szolgáltatások színvonalának javulását hozza majd. Más célcsoportok (döntéshozók, szakértők és tervezők) is profitálnak a projekt kimeneteiből és eredményeiből azáltal, hogy hozzáférnek az adatvezérelt eszközökhöz és stratégiákhoz a jobb tömegközlekedési hálózat-tervezés és -optimalizálás érdekében.


Vezető partner:

  • Ernst&Young Advisory Ltd. (HR)


Projektpartnerek:

  • Poliedra–research and consultancy centre of Milan’s Polytechnic University (IT)
  • Agency for mobility and local public transport of Modena Inc. (IT)
  • DDRIÜ Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség Nonprofit Kft. (HU)
  • Paksi Közlekedési Kft. (H)
  • Institut of Traffic and Transport Ljubljana l.l.c. (SI)
  • TU Wien (AT)
  • Institute of Technology and Business in České Budějovice (CZ)
  • Urban Passenger Transport Ltd. Osijek (HR)


Társult partnerek

  • PVF Zrt – Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Zrt. (HU)
  • Paks Város Önkormányzata (HU)
  • Grad Osijek (HR)
  • Comune di Modena (IT)
  • Občina Grosuplje (SI)

Az projekttel kapcsolatos ajánlati felhívások

Státusz Leírás Melléklet Közzététel dátuma Határidő

A projekthez kapcsolódó további információk:

Hamarosan...

A projekttel kapcsolatos cikkeink:

Ebben a témakörben nem található cikk.