Kettő eredmény elkészültével mérföldkövet teljesített az OPTI-UP projekt

Kimenet D.1.1.1: Átfogó adatjelentés

Átfogó adatjelentésünk mélyreható elemzést nyújt a projektterületen belüli tömegközlekedési hálózatokról. Ez a jelentés feltárja a tömegközlekedés és a területrendezés közötti lehetséges szinergiákat és konfliktusokat, és gyakorlati javaslatokat tesz a fejlesztésre. Más városok és országok bevált gyakorlatainak összehasonlításával arra törekszünk, hogy egyedi kihívásainkhoz igazított innovatív megoldásokat valósítsunk meg.

Főbb megállapítások:

Az Átfogó adatjelentés különböző térbeli-demográfiai jellemzőket tár fel a hat kísérleti városra vonatkozóan, beleértve a különböző népesedési trendeket, korstruktúrákat és népsűrűségeket. Ez az elemzés olyan egyedi helyi kihívásokra és lehetőségekre hívja fel a figyelmet, mint például hogy Modena és Grosuplje hogyan tartja fenn a népességnövekedést, míg más városok népességfogyással néznek szembe. A jelentés a helyi tömegközlekedés történetével és a flotta összetételével is foglalkozik, figyelembe véve, hogy a négy város több mint egy évszázada rendelkezik tömegközlekedési szolgáltatásokkal. Egyre elterjedtebbek az olyan újítások, mint a keresletérzékeny közlekedés (DRT) és az elektromos autóbuszok, Pakson már teljesen villamosított autóbuszflotta üzemel.

A működési statisztikák változatos képet mutatnak a városok vonatkozásában. Például Pécs rendelkezik a legkiterjedtebb hálózattal 85 vonallal, míg Český Krumlov a legkevesebbel. A keresletelemzés a szezonális tényezők és a COVID-19 világjárvány által befolyásolt utasforgalmi trendeket mutatja, Pécsen a legmagasabb az éves utasszám. A pénzügyi elemzés hangsúlyozza az állami támogatások fontosságát, mivel a viteldíjból származó bevétel önmagában nem elegendő a működési költségek fedezésére.

A jelentés számba veszi a sikeres európai tömegközlekedési projektek legjobb gyakorlatait is, hangsúlyozva az érdekelt felek bevonásának és a hatékony kommunikációs stratégiáknak a kritikus szerepét. Ezek a felismerések felbecsülhetetlen értékűek az OPTI-UP projektpartnerek számára a kísérleti projektek kidolgozásai és végrehajtása során, mert ez garantálja, hogy azok a helyi igényekhez és feltételekhez igazodnak.

Kimenet D.1.1.2: Egységes adatbázis

Az Egységes adatbázis a különböző tömegközlekedési üzemeltetési adatok központosított tárházaként szolgál. Ez a szabványosított forrás egyesíti a kulcsfontosságú mutatókat és mérőszámokat, megkönnyítve az adatok összehasonlítását és elemzését a különböző régiókban.

Következő lépések:

Ezen teljesítések elkészülte után a következő szakaszban részletes helyi elemzések és közösségi közlekedésfejlesztési tervek kidolgozása szerepel. Az adatbázist új adatokkal és megállapításokkal is bővítjük, biztosítva, hogy értékes forrás maradjon a projekt során.

Várostervezőket, tömegközlekedési szolgáltatókat és politikai döntéshozókat kérünk fel, hogy ismerkedjenek meg ezekkel az eredményekkel, és hasznosítsák őket a tömegközlekedési rendszereik fejlesztéséhez. Ismerjék meg a teljes jelentést és adatbázist, és csatlakozzanak hozzánk a hatékonyabb és fenntarthatóbb tömegközlekedési hálózatok felé vezető úton.

A D.1.1.1 és D.1.1.2 befejezése jelentős mérföldkő az OPTI-UP projekt számára. Átfogó adatelemzéssel és egységes adatbázissal egyengetjük az utat Közép-Európa innovatív tömegközlekedési megoldásai előtt. Maradjon velünk a további frissítésekért a projekt előrehaladásáról és eredményeiről.

Az eredmények itt olvashatóak: