A 7. Peer Review rendezvény fókuszában az elektromos hálózat és az elektromos járművek kapcsolata állt. Ahogy egyre több villanyautó áll forgalomban, úgy egyre több töltőpont terheli az elektromos hálózatot, így különösen fontos, hogy ezt elbírja-e a rendszer. Az eseményen az E-MOB projekt osztrák partnere, az FHV – Vorarlbergi Műszaki Egyetem munkatársai bemutatták, hogy miként készülnek fel a tartományban tervezett 65 ezer elektromos autó fogadására. 3 előadás foglalkozott a járművek várható hatásairól, kapcsolatáról és a hálózat lehetséges fejlesztéséről. Ezekből most kettőt szeretnénk bemutatni: első előadónk Peter Kepplinger, a Műszaki Egyetem kutatója, aki átfogó képet rajzolt a hálózat fejlesztéseinek várható költségéről. Kiemelte, hogy mivel nem csak otthonaikban, hanem munkahelyükön és más helyeken is töltik járműveiket a tulajdonosaik, ezért különös nehéz megtervezni, hogy hol várható a terhelés növekedése. Elsősorban a kisfeszültségű hálózat esetében jelentkeznek komolyabb többletköltségek, és 30% hányadot figyelembe véve majd 41%-kal többet kell a jövőben az elektromos hálózat fejlesztésére fordítani, mint elektromos autók nélkül. Annak ellenére, hogy a tartomány elektromos hálózata jó állapotban van, így is komoly beruházások szükségesek ahhoz, hogy az ellátás biztonságosan működjön a jövőben is.
Több műszaki megoldást is tesztelnek az intézményben, hogy ki tudják választani a megfelelő alternatívát. Az egyik a sok közül a töltőpontok áramfelvételének szabályozása egy relatíve egyszerű algoritmussal. Ez nem igényel nagy beruházásokat, ugyanakkor nyilvánvalóan korlátozza a töltési sebességet. Az alábbi ábrán jól látható, hogy nagymértékben járul hozzá az ellátás biztonságosabb működéséhez, így legalábbis jobban ütemezhetőek azok a beruházások, amik az elektromos hálózat fejlesztésére irányulnak.
Az esemény részletesebb angol nyelvű összefoglalója itt érhető el.